måndag 30 maj 2011

Duka på Poppys vis

Hej, jag heter Poppy och är 8 år. Jag kommer att skriva om mina bästa partytips här på Frank&Poppy United.

Vi börjar med dukning. Idag ska jag visa hur man gör supersnygga servettringar. Allt man behöver är: pärlor, piprensare och lite FANTASI!


Så här gör man:
  1. Välj först färger på pärlor och piprensare. ( Jag valde svart, vitt och rosa som blev snyggt ihop med servetterna)
  2. Trä på pärlorna på piprensaren. Tips! man kan sätta en bokstavspärla i mitten. Tex O för Olivia, S för Selma, så att kompisarna vet var de ska sitta. 
  3. Knyt ihop piprensaren. Klart!
Mitt pärlskafferi

Trä på pärlorna på piprensaren

Knyt ihop och klipp av resten

De behöver inte vara lika

Visst blir det snyggt! Jag tog vårt tyg Pudel som servett.

Nästa gång blir det recept på mina favoritmuffins!
Vi ses då, kram Poppy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar