måndag 23 maj 2011

I regnbågens alla färger

Jag hoppas helgen varit lika solig hos er som den varit på vår lilla ö. Ber om ursäkt för uppehållet, men jag har varit fast i rabarberskörd, kalashämtningar och jobb såklart! :-)
Helgens största huvudbry har varit att bestämma färger till det nya tyget som ska tryckas nästa vecka. Ett av mina allra bästa verktyg när nya tryck ska tas fram är min färgkarta från Pantone. Du hittar de allra flesta kulörer du kan tänka dig, men det är inte lätt när man ska bestämma sig för en specifik röd, eller blå... eller turkos.

Pantones färgkarta - i regnbågens alla färger

Nu har jag, efter mycket velande, gjort mitt val! Det blir stjärnor denna gång och det kommer i två färgställningar.
Blå multi - marin, blå, grön och turkos
Röd multi - röd, rosa, lila och turkos
Nästa vecka åker jag alltså ner till fabriken i Borås och det är faktiskt bland det roligaste som finns. Att se ett nytt tryck spottas fram ur maskinerna - det där trycket som man jobbat med så länge - och helt plötsligt ligger det där i stora högar. Helt underbart! :-)

Hoppas ni kommer tycka om det lika mycket som vi gör! Ha en fortsatt bra kväll. :-D


Blinka är givetvis en mycket nära vän med Blinka singel-kuddarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar