tisdag 7 juni 2011

Jack är bäst på bio!

Hi, I'm Frank, this is my story...
Nej, jag skoja bara. Det är jag som är Frank. Jag fyller 11 till hösten och jag gillar film, älskar att läsa och är faktiskt ganska bra på TV-spel också. Jag är här för att tipsa er om bästa filmerna, böckerna och spelen, men vi kommer  snacka om lite andra saker också.


Förra helgen var hela familjen på bio och vi skulle se den nya filmen Pirates of the Carribean: On stranger tides. Pappa hade bokat fyra biljetter, MEN han hade såklart missat att det fanns en 3D version. Så vi börja vårt äventyr med att byta biljetter. Det var ganska fullt så vi fick sitta två och två, men det gick bra ändå. :)

Jack och Angelica
Den har gången skulle Jack Sparrow (huvudpersonen) hitta ungdomens källa,  på vägen dit stöter han på en massa faror som T ex elaka kapten Svartskägg, människoätande sjöjungfrur och läskiga zombies. Will Turner och Elisabeth Swan var inte med den här gången, men gamla Barbossa var så klart med. Han hade träben och hade gått över till kungens sida, men det blev det ändring på när han träffade Jack... Haha! precis som i de andra filmerna så var det mycket konstiga saker som hände. Svartskäggs skepp var ett ganska annorlunda skepp och Svartskägg var en super läskig typ. En annan person som vi fick lära känna var Svartskäggs dotter Angelica. Jack och Angelica var kära för länge sen.
   
Filmen var väldigt bra, precis som de andra filmerna (som jag älskar), men också ganska läskig, Brr...Vad är det då som gör den här filmen så himla bra? Jo, det är mycket action och jag gillar det, men den är också väldigt rolig. Jack Sparrow var ofta i knipa, precis som vanligt, och man undrar hela tiden hur det ska gå för honom. Det är häftiga specialeffekter och gillar man de andra filmerna så gillar man definitivt den här!!! Men jag tyckte inte att 3D-grafiken var så bra. Så mitt tips är att om ni ska gå och se den här filmen och mamma eller pappa råkat missa det här med 3D, se den ändå. Om jag ska sätta ett betyg på On stranger tides så får den fyra stjärnor av fem. (den hade fått fem om 3D-effekterna var bättre)

Det var allt för mig, hejdå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar