onsdag 6 juli 2011

Renoveringsobjekt

Som ni kanske vet vid det här laget så bor jag på en ö i Stockholms skärgård. Underbart sommartid, lite väl tyst vintertid... men det är ju inte så att det någonsin blir långtråkigt. Varför? Jo, för vi bor i ett gammalt hus från 1800-talet som vi renoverar. Då menar jag inte renoverar så där lite grann och fixar ytskikten, utan vårt älskade hus behövde en rejäl uppfräschning. Det var över fyra år sedan vi började vårt projekt och vi har nog passerat halvlek nu i alla fall. Alla fönster är bytta, flera golv är utbytta och resten har vi slipat och behandlat. Vi har tilläggsisolerat hela huset, bytt panel, nya innerväggar... Ja, vi har lagt många timmar på det här huset helt enkelt. Nu tycker vi att det är vansinnigt roligt att snickra och måla, med ganska bestämd arbetsfördelning. Jag målar och tapetserar - min man snickrar och det fungerar alldeles utmärkt!
Vårt kök är fortfarande inte helt klart, men vi börjar närma oss. Efter sommaren ska vår spiskåpa äntligen putsas om och jag lovar att dela med mig av resultatet!

Bästa stället i köket! Luckor från IKEA och spis/ugn och fläkt från Siemens

Kaklet är nog det jag är mest nöjd med. 30x30-plattor i ljusgrå polerad sten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar