onsdag 13 juli 2011

Semester

Jag ber om ursäkt att jag bara försvann en vecka så där hux flux utan att säga någonting, men vi har varit på en kort familjesemester. Vi har klarat av både Liseberg och Skara sommarland och alla var nöjda och glada över valet av våra fantastiska resmål. :-)
Skara är ju alltid kul och särskilt när solen skiner från en klarblå himmel. Vi badade och åkte allt man kunde åka tror jag. Igår var vi på Liseberg och även där åkte vi det mesta som erbjöds, även om det var med skräckblandad förtjusning. Missförstå mig rätt nu mina vänner, jag älskar att åka berg och dal-banor och allt som hör därtill, men hjälp vad läskig den nya AtmosFear var!!! Sonen och jag gick ner i en bunker som var som tagen från någon amerikansk rymdfilm, där vi stod och trängdes i väntan på att få åka upp 146 meter över havet. (Lite väl högt för min smak...) Under den 35 minuters långa väntan så frågade jag mig själv många gånger varför man egentligen utsätter sig för sådana här saker, men jag antar att det är lite av en kick att få bli riktigt rädd ibland. Även om det var hur läskigt som helst, så måste ni bara åka den om ni har vägarna förbi Liseberg i sommar. Det går sakta, sakta uppåt... och sen bär det iväg i 110 km i timmen ner. Galet kul!!!


På väg upp för tornet...

... och det är högt!


Nu är jag i alla fall på plats igen och allt är som vanligt. Mycket jobb att ta igen, men det var det värt. :-) Vi har öppet hela sommaren så ni är varmt välkomna in i butiken. Det är faktiskt lite nya saker på väg in...

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar