torsdag 11 augusti 2011

Slut på säsongen

Man blir lika förvånad varje år över hur fort säsongen startar och slutar här ute i skärgården. Midsommarhelgen är startskottet och sen är det full aktivitet fram tills nu. Så fort vi kommer in en bit i augusti så är det plötsligt tyst. Här på vår lilla ö Högmarsö har vi sommartid både Ica, ett café och så Högmarsö krog såklart. Men nu är veckan här då allt tar slut, krogen har stängt, affären stänger på söndag och cafét håller som bäst på att städa ur sommaren.

Jag tog tillfället i akt och köpte mig en sista lunch på cafét. Det är riktigt lyxigt att kunna göra det, för i novembermörkret får man definitivt göra sin lunch själv. :-) Jag valde en smörgås med leverpastej, det passar bra när man sitter framför datorn och jobbar. Nu - se till att mina varuprover på bäddseten är på väg...

Kram på er :-)


Trevligt litet ställe att käka lunch på

Från metropolen Högmarsö är det nära till det mesta :-)

Visst ser det inbjudande ut?

Det här får mig lycklig! Böcker är helt oslagbart på sommaren.

Det är lite internationell touch på vårt lilla lokala hak :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar