måndag 26 september 2011

Jag - en svamplockare?

Nu måste jag bara berätta vad jag har gjort i helgen. Jag har varit ute i skogen och plockat svamp!!! Det kanske inte borde vara en så stor händelse eftersom jag faktiskt har skogen ända in på knuten, men jag har inte riktigt insett tjusningen med att gå i skogen och leta efter svampar. Men, så igår fick jag ett ryck, hoppade i stövlarna och tog med mig den lilla korgen. Resultatet? En hel korg med trattisar!

Helgens svampskörd med diverse giftiga inslag...
(och två svampar som jag trodde var typ smörsopp. Visade sig att jag inte ens kunde lista ut vad det var för svamp med hjälp av en svampbok, så jag fick kasta dem - så bra naturkännare är jag!)
De svampar som var ätliga blev i alla fall ett mycket bra tillbehör till söndagsmiddagen och ikväll blir det nog en liten svampmacka... Åh, vad gott!

Eftersom det är ny vecka så tänkte jag också ge er ännu ett litet smakprov på vår nya kollektion "Wish Upon a Star". Vi tyckte att det var alldeles självklart att göra lite röda kläder nu när det faktiskt börjar närma sig juletider. Här har ni den röda varianten på pyjamas...

Kram

Blinka i rött till pyjamas i både vävd bomull och trikå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar