fredag 28 oktober 2011

Dags för Halloween

Ibland så får jag en så olustig känsla av att jag börjar bli gammal. Halloween tillhör en av de saker som påverkar den känslan. Varje år så frågar barnen "vad klädde du ut dig till på Halloween mamma?", "hade ni disco på Halloween när du var liten?". Svaret är ju nej, för vi firade inte Halloween när jag var liten. Tyvärr så firar inte vår familj Halloween nu heller, för att jag tycks alltid glömma bort att den här helgen kommer. Så, hemma hos oss finns det faktiskt inga pumpor, ingen svart spaghetti eller spindelsoppa. Tur då att det ordnas med Halloweendisco på skolan, så barnen får sin dos av läskigheter. ;) Något jag däremot tycker är väldigt roligt är att klä ut mig, men eftersom jag inte går på så himla många maskerader längre så får jag nöja mig med att spöka ut mina barn! Sonen nöjde sig med ett blodigt ärr rätt över ögat, men dottern - henne kan man lita på! Där skäms man inte ett dugg, utan hon kör fullt ut!!!


Poppy som "död stjärna"

Usch, hon ser ju inte ut att må så bra, men hon var nöjd!

2 kommentarer:

  1. Är det du som har sminkat?! Vad duktig du är! Hon blev ju jättefin. Eller läskig kanske man ska skriva. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, det är jag som sminkat henne. Jag tror nog läskig är det rätta ordet. Hon ser ju ut som en sliten, väldigt ung Drew Barrymore!!! Det kanske inte var vårt mål... ;-D

    SvaraRadera