måndag 21 november 2011

Älskade ungar!!!

Ja, idag är mina barn lediga från skolan och då kan man fråga sig varför de helt plötsligt inte kan aktivera sig utan att riva hela huset??? Visst är det konstigt att så fort man själv inte riktigt har tid så genomgår barnen någon slags personlighetsförändring. Ändå har jag tagit mig tid att spela några fantastiska sällskapsspel under min egentliga arbetstid. Kanske känner de av att lilla mamman inte är helt fokuserad? ;-D
Nej, nu är det tur att vi måste kasta oss iväg till dansträningen med dottern. Då ska jag passa på att gå till frissan med sonen, för han har snart längre hår än vad jag har. Lite överdrivet, men det är i alla fall FÖR långt. Sedan har vi en underbar måndagskväll att se fram emot när pappan i huset tar över allt ansvar och jag får ta igen all förlorad arbetstid. Visst är det härligt att ständigt kämpa för att få ihop detta eviga pusslande med familjeliv kontra arbete. Mysig stämning blir det också... Imorgon är en annan dag och tur är väl det. Usch, vad jag tycker att det är jobbigt att bli irriterad på sina barn! Nån som känner igen sig?

Tänk om de kunde vara så här söta 24 timmar om dygnet?
Tyvärr så är det väl så att mammans toleransnivå inte är
helt optimal när det är lite väl mycket att göra...
Det är inte lätt att vara perfekt på alla plan, eller har ni
något supertips som funkar i alla lägen? ;-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar