onsdag 23 november 2011

Snart blir det väl ändå bättre?

Idag är det en RIKTIGT DÅLIG DAG!!! Det känns lite motigt överlag just nu med produktioner som blir inställda och alla dessa förseningar. Som jag nämnt tidigare så har jag varit tvungen att byta producent när det gäller kläderna. Det har visat sig vara ett mycket bra drag för den nya leverantören är grymt bra och vansinnigt snabba. Visst, vi har fått boka av våra älskade badrockar, men de kommer under 2012 istället. Annars så är den kollektionen helt under kontroll - äntligen! ;-D

Sen har vi då dessa randiga underbara bäddset. Var är dem? Ja, det undrade vi också och fick då till svar att det skulle dröja minst två månader. Två månader!!! Hur gick det här till egentligen? Jag blev rasande och avbokade hela ordern, vilket kändes superskönt. Men... faktum kvarstår att vi har en massa beställningar på bäddseten och ingen produktion igång - ett mycket otrevligt situation vill jag lova. Nu har jag löst det och tagit upp kontakten med en leverantör som kontaktade oss efter Formex. De är nära, de har superbra referenser och de har lovat att de kan leverera till januari. Så, jag är hemskt ledsen att säga det här, men det blir inga bäddset till jul.
Som om detta inte var tillräckligt så fick jag idag en leverans med lampskärmar som vi väntat på. Jätte spännande för det var en ny modell på Grållen taklampa nämligen. Jag öppnade lådan med stor entusiasm och möttes av... detta!
Ny Grållen taklampa - i form av ett dragspel... ;-(

Men varför? Varför kan det inte bara flyta på med dessa leveranser? De är ju för sjutton beställda här i Sverige! Det löser sig ändå - det kommer nya - men just nu är jag så less på att inte få hem det vi beställt. Snart blir det väl ändå bättre?
Tur att vi i alla fall kan glädja oss med att våra produkter snart kommer finnas i Pernilla Wahlgrens webshop. Det känns super! ;-D

Kram

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med allt krångel... Snart flyter allt på bättre ska du se. Kul att hitta era saker på Pernilla Wahlgrens sida! Kram C

    SvaraRadera
  2. Tack för stödet! Såklart att allt löser sig, det får man ju se till att det gör.:-D
    Visst är det roligt att Pernilla W gillar Frank&Poppy!

    SvaraRadera